Thursday, July 15, 2010

Hapuskan kesedihanmu teman

Hati terganggu dek kesukaranmu teman
(sambungan):

Teringat aku tentang perumpamaan. Kumbang bukan seekor. Bunga bukan sekuntum. Ingin kuajukan perumpamaan ini kepadamu teman, tetapi berita gembira darimu pagi ini menghentikan segala yang tersirat di hati.

Berbunga hatiku pabila mendengar hubunganmu bakal dipulihkan....alhamdulillah DIA mendengar segala rintihan. Secepat kilat takdir ditentukan. Bila difikir-fikirkan, mana mungkin teman secantikmu hendak  ditinggalkan oleh lelaki yang bergelar suami. Mana mungkin si cantik manis seceria dan sebaikmu dilupakan oleh lelaki, ayah kepada anak-anak yang pintar. 

Hapuskan kesedihanmu kawan. Apa yang telah berlaku adalah cabaran dan ujian yang telah disuratkan. Mahligaimu terus dapat dipertahankan. Mendengar ceritamu...aku tumpang gembira. Sesungguhnya Allah itu maha kaya..maha adil...maha penyayang...Bahagialah hendaknya...temanku sayang sepanjang zaman...

2 comments:

  1. Hidup memang penuh cabaran. Cabaran itulah memantapkan kehidupan. Syukurlah kawan tersebut dah berbaik semula dgn pasangannya. Semoga hidup mereka berbahagia. Semoga hidup kita juga terpelihara. Amin!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih nasha sebab prihatin dengan nasib kawan-kawan. Kadang-kadangtu semua yang berlaku di luar pertimbangan.Punca & penyelesaiannyapun di luar apa yang kita fikirkan. Mudah-mudahan hidup kita dan teman-teman juga dalam rahmat Tuhan.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails