Sunday, July 18, 2010

Meeting mengejut?

Huu...huu..huu...meeting mengejut? Itulah yang biasa berlaku apabila kampung kujengok tanpa kuberitahu.... Semua ahli siap sedia berkumpul. Tempat meeting diadakan di rumah mak lang di hujung kampung sebuah pekan. Dihadiri oleh pak long, mak ngah, mak lang, mak wan, pak teh, pak itam, mak uda dan busu dengan pasangan masing-masing. Meeting kami ini turut dihadiri oleh ahli seisi keluarga di bahagian hadapan rumah mak lang yang masih dalam pengubahsuaian. Tema meeting : Pe hal umah mak lang tak siap?
bahagian depan umah mak lang

Ahli tetap iaitu acik sekeluarga tak datang sebab sedang berhadapan dengan dugaan Yang Maha Esa, mertuanya sedang sakit di hospital. Sabarlah adik iparku Jefry...biarlah DIA melaksanakan aturannya...Mudah-mudahan dilapangkan dada dan hayatnya dipanjangakan. Berita diterima dari Pak long yang baru pulang dari membuat lawatan ke hospital.                                    


Agenda meeting hari ini tidak ditetapkan. Bermula jam 9.00 pagi selesai mengikut keperluan. Pencatat keputusan seperti biasalah...anak mak lang atau busu. Intipati perbincangan:
  1. makan minum
  2. ubahsuai umah mak lang
  3. majlis kahwin afis dan persiapan
  4. peranan ibu dan bapa saudara
  5. kerja-kerja awal persediaan
  6. hal-hal lain
  7. bersurai







No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails